maandag 21 juli 2014

Maandag 21 juli 2014

Terwijl in België de schoolvakantie al 3 weken bezig is, begint de mijne vandaag. Een mooi moment om eens uit te zoeken hoe je een blog start.
Tot nu toe lijkt gelukt wat ik probeerde;-), een mooi begin op een mooie dag. Het is tenslotte Nationale Feestdag in België!

Hoe het gekomen is weet ik niet. Dat maakt ook niet uit. Feit is dat wij Nederlanders zijn met een Vlaams hart. En met een extra zwak voor Gent, de stad waar Antoine en ik toch alweer een kleine 15 jaar zeer frequent komen. De stad waar ik Casper voor het eerst in mijn buik voelde (bij Klokhuys, op een vrijdagavond). En de stad waar wij vorig jaar onze huwelijksgeloften hernieuwd hebben (in Zoale Madeleine, van Brasserie Bridge, met dank aan 2 zeer lieve Vliegende Pastoors).

En nu hebben wij er binnenkort een appartement! In hartje centrum nota bene! Na lang gepraat te hebben over "later" , het moment waarop we een appartement in Gent zouden willen kopen, besloten we dat "later" ons veel te lang duurde. Op een zaterdagmiddag in januari, tijdens een korte wandeling door Gent, besloten we om voor minstens een jaar te gaan huren. Om te kijken hoe een appartement ons bevalt. Om nog vaker te kunnen gaan en niet in een hotel te hoeven slapen. Om Casper mee te kunnen nemen, die tot dan toe bijna altijd bij oma logeerde. En om ons Gentenaar te voelen, onze eigen voordeur open te kunnen doen in plaats van het Novotel in te lopen.
Er was slechts een rondje langs de Visserij voor nodig om tegen elkaar uit te spreken dat we het zo zouden gaan doen. Daarom zijn wij soulmates, Antoine en ik. Weinig woorden hoeven wij vuil te maken aan voor ons belangrijke zaken!

Slechts een week later, na een beetje surfen over het net, hadden wij het huurcontract van appartement Tiffany in huis en ondertekend. En zo is het gekomen.

Vanaf oktober zullen wij zoveel mogelijk tijd doorbrengen in Gent. We kijken er naar uit. Nog een kleine 11 weken, fantastisch toch?
Voor mezelf vind ik het leuk om deze unieke gebeurtenis vast te leggen. Want ik ben trots dat we het doen. Dat we er niet alleen over praten, maar gewoon de knoop hebben doorgehakt. Life's what you make it!!
Omdat het een tijdelijk project is (vooralsnog voor zo'n anderhalf jaar), is deze blog een mooi aandenken voor onszelf als we de mogelijkheid tot huren niet meer hebben.
En als er belangstellenden zijn die het leuk vinden om onze gebeurtenissen te lezen, dan is dat natuurlijk ook prima. Laat gerust een reactie achter (als dat kan? Heb ik nog niet uitgezocht).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten